תיאלנד – קופנגן וקו טאו (Koh phangan & Koh tao)

תאילנד בשבילי זו חופשת ה"בטן גב" המושלמת. חופים לבנים בשילוב ירוק עז, ים פלטה שקט ורגוע, אוכל וטעמים מהאהובים עלי בעולם. ככל שאני כותבת וכותבת בא לי לנסוע שוב ושוב. אלו מאותם היעדים שאני יודעת שאני תמיד אחזור אליהם.

אנחנו נסענו לתאילנד בסוף אוגוסט. הרבה לבטים הציפו אותנו לפני הנסיעה היות ומדובר בעונה הרטובה, והכי עמוסה בשנה. פחדנו שנרגיש באמצע קלאב הוטל לוטרקי יוון. אך אל חשש תכנון מקדים הביא אותי לחופשה משפחתית חלומית. עקבו אחרי הטיפים שלי ותלמדו איך לצאת לחופשה מושלמת, שקטה ורגועה גם עם ילדים.

Direction

הגעה לתאילנד היא מגוונת מאוד, טיסה ישירה לבנגקוק או באמצעות טיסת קונקשיין דרך אחד מיעדי אירופה. המשך לאיים באמצעות טיסה נוספת. עצירה בבנגקוק (למי שזו פעם ראשונה הייתי ממליצה לעצור לשלושה ימים לראות טיפה בודהות, לבקר בארמון המלך ובשווקים ולטעום קצת מהעיר המדהימה הזאת) והמשך לאיים.
מכיוון שטסנו עם הילדים (בן שנה וחצי ובת 5) תכננו אותו את הטיול עם מעברים קלים ככל שניתן . טיסה ישירה לבנגקוק ומשם טיסה ישירה לקוסמי.
תמיד דאגתי מראש שלכל מקום שהגענו יהיה מישהו מקומי שיחכה לנו וייקח אותנו ליעד הבא. אגלה לכם סוד? זה עולה בדיוק אם לא פחות מלקחת נהג מונית שמחכה לצוד אותך בדקה שירדת מהמטוס.

Staying

קופנגן (Koh pangan):
Santhiya Resorts & Spa – מלון מקסים בסגנון תאילנדי אותנטי. לחובבי הז'אנר מדובר בעיצוב תאילנדי אמיתי, בונגלוסים אקזוטיים, הבנויים מעץ מהגוני, בדים וטקסטורות עדינים המשתלבים בטבע. המלון ממוקם על צלע הר וכל החדרים בו פונים לים. ישנם חדרים בגדלים שונים, עם בריכה פרטית ובלי. חדר רחצה חיצוני ומפנק כך שתרגישו הכי מחוברים לטבע.
למלון חוף פרטי משלו, ספא מפנק, מסעדה שהוכיחה את עצמה כמעולה וכמובן גם חדר אוכל עם ארוחת בוקר נהדרת. לאלו הרוצים מדי פעם לגוון במסעדות ולרבוץ על חוף פאן נוי ניתן להגיע בחמש דקות הליכה. אציין כי המלון מאוד מבודד (אני אישית רואה בזה יתרון גדול). המעבר לחוף פאן נוי קצת מסורבל ועניין המדרון אולי קצת מבאס, אך מי שדווקא חיפש את השקט המקום יענה על כל ציפיותיו.

Anantara Rasanada – המון זמן שחיכיתי להגיע למלון. מכיוון שהמלון לא זול החלטנו לשלב אותו לאחר השהייה במלון סנטיה ובכך לצמצם עלויות ולהינות משני העולמות.
Anantara נחשבת לרשת מלונות מאוד יוקרתיות במזרח. במלון כ- 60 סוויטות הנמצאות ממש על חוף פאן נוי במרחק של 50 מטר מהים. הבונגלוסים מפנקים במיוחד. חלקם עם בריכה פרטית וחלקם בלי. במרכז המלון ישנה בריכה לא גדולה אך מספקת.
השירות במלון והמלון עצמו הוא ברמה גבוה מאוד… נקודה חשובה אם אתם מתלבטים בין שני המלונות.

קו טאו (Koh Tao):
The Haad tian Beach Resort Koh Tao – מלון מדהים נמצא בחוף Shark Bay. המלון נמצא בחוף עוצר נשימה ולאלו האוהבים עיצוב מודרני מינימליסטי זה המקום בשבילכם- המלון בנוי מחומרים טבעיים שימוש בעץ, בטון קש ובד, במלון בונגלוסים על החוף וגם חדרים רגילים. מומלץ מאוד לקחת בונגלוס על החוף. בחוף עצמו יש מסעדה השייכת למלון ועוד מסעדה מעולה הפתוחה לארוחות ערב.

קו סמוי (Koh samui):
Crystal bay yacht Club מלון נחמד, כאשר היתרון בו הוא המצאותו באחד החופים היפים שבאי.

לפני שנתחיל אציין כי המקומות בהם בחרתי הם נטולי אטרקציות "מובנות" לילדים. אך לטעמי בריכה, בניית ארמונות בחול, קריאת ספרים וזמן איכות עם ילדכם זה לא יותר ומספק.
מניסיון לאחר מספר ימים הילדים ישתלבו ברוגע ובטבע.

Day 1 to 2

הגעה ליעד הראשון – קו-סמוי, אם רציתם להרגיש באילת רק בתאילנד הגעתם למקום הנכון, ואם לא המשיכו אחרי..
נחתנו בשעה 19:00 בערב ונהג שחיכה לנו לקח אותנו ישירות למלון Prana resort מלון נוח מאוד עם חדר מרווח במיוחד, למחרת בבוקר חיכה לנו נהג מטעם מלון Santya שבקופנגן, כן הזמנו מראש נהג שייקח אותנו עד לפיר ומשם בסירה מהירה עד לפתח המלון בקופנגן, זמן ההפלגה היה כ- 40 דקות ולמי שמגיע עם ילדים, מדהים כמה זה נוח, מי שבכל זאת בוחר להגיע בצורה עצמאית ניתן להגיע לפיר ולתפוס מעבורת להדרין שבקופנגן ומשם Taxi boat או מונית עד למלון.

Day 2 to 5

Santhiya Resorts & Spa אנחנו ישנו בבונגלוס עם 2 חדרי שינה ובריכה פרטית, כך שנהנינו מפרטיות לנו ולילדים. בדיעבד רעיון הבריכה היה גאוני כי בזמן שהקטן ישן צהרים לשהות כולנו יחד בבריכה. ארוחת הבוקר במלון היתה מעולה, מפנקת ומגוונת. למי שרוצה להניע את הגוף ישנם שיעורי יוגה וחדר כושר. ולאלו שמבינכם המעדיפים להירגע- הספא של המלון פשוט מקסים. את ארוחת צהרים נהגנו לאכול במסעדת החוף שהיתה נהדרת. חייבת לציין ששם הילדים שלי לראשונה העזו לטעום דגים ומכאן והלאה נפתח המחסום והם הפכו לחובבי דגים אמתיים.
בערבים מסעדת המלון הופכת לטיפה יותר רשמית והתפריט משתנה לתפריט ערב. פעמים בשבוע המלון פותח בופה עם קונספט מתחלף המלווה בהופעות אש ורקדניות תאילנדיות מסורתיות אשר שובה את תשומת לבם של הילדים.
בחלק מהערבים בהם רצינו לגוון, עברנו ברגל לחוף פאן נוי ובשקיעה אכלנו במסעדות בכפר עצמו, ראו בהמשך המלצות.

Day 5 to 9

Anantara Rasanda אכן וואו. מקום מקסים מקסים. יחד עם זאת לצערי נורא יקר. אנו ישנו בבונגלוס עם בריכה פרטית. החדר מאוד גדול ומפנק. לחובבי האלכוהול בקבוק וויסקי refill חופשי ממתין לך בחדר. גם שם כמו בסנטיה מסעדת החוף משתנה בין בוקר – צהריים – ערב. האוכל מצוין והכל פשוט נוח ומפנק.
מאוד אהבנו שהבונגלוס נמצא ממש על החוף עד שניתן לשמוע בלילה את הגלים.

Day 9 to 13

הגעה לקו-טאו, בבוקר היום התשיעי יצאנו לדרך עם נהג ממלון Anantara אשר הסיע אותנו לפיר ומשם לקחנו מעבורת לקו-טאו. בקו-טאו חיכה לנו נציג של המלון שלקח מאיתנו את המזוודות והוביל אותנו לחדר אירוח הנמצא ממש בפיר, שם חיכה לנו שלקח מאתנו את המזוודות והוביל אותנו לחדר אירוח הנמצא ממש בפיר. בחדר האירוח קיבלו את פנינו בשיק פירות מפנק להתרעננות. הנסיעה למלון קצת מסורבלת וקופצנית, אבל אם עשינו זאת עם ילד בן שנה וילדה בת 5 גם אתם יכולים, מה גם שמדובר בנסיעה של חצי שעה בלבד. אני לא יודעת איך לתאר את המקום כי לעולם לא אצליח להסביר זאת במילים. כשמגיעים למקום מרגישים את הרוגע, השקט והטבע המתפרץ לתוך הנפש. החוף נמצא בלב עצי קוקוס, הבונגלוס שלנו היה ממש על החוף במרחק של 10 צעדים מהים, האווירה כיפית ומיוחדת. במקום זה לא פגשנו אף לא ישראלי אחד (דבר מאוד נדיר בתקופה עמוסה שכזאת) האוכל במלון נהדר כך שלא הרגשנו צורך לצאת ממנו, ומי שבכל זאת רוצה יש הסעות מהמלון למרכז האי מתי שרוצים.

לחובבי האקסטרים במרחק נסיעה של 10 דק׳ ישנה תצפית שנקראת:
John-Suwan viewport הנהג מוריד אתכם למרגלות ההר והטיפוס אורך כ- 40 דק׳ לא קשה במיוחד. אני עם תינוק במנשא הצלחתי לשרוד את העניין. התצפית מדהימה ובהחלט שווה את המאמץ. בנוסף במלון עצמו ניתן לשאול שנורקל וסאפ מאזור הבר בצורה חופשית, ויש שם ריף אלמוגים ודגים מדהים – לא להחמיץ .

Day 13 to 15

קו-סמוי – את 2 הלילות האחרונים שלנו החלטנו לבלות בקוסמוי. למודת לקח מטיול קודם, חזרה לארץ ישירות מקו-טאו לישראל היא קשה מאוד. מדובר במעבורת של שעתיים לקו-סמוי ומשם טיסה פנימית לבנגקוק ומשם טיסה חזרה לארץ. מאוד מאוד קשה במיוחד עם ילדים. לכן החלטתי לנוח יומיים בקו-סמוי, לחדש מצברים ולטוס חזרה לארץ רעננים. וכן זו היתה אחת ההחלטות הנכונות עבורנו. הגענו במעבורת מקו טאו לקו-סמוי ושם חיכה לנו כמו תמיד הנהג של המלון. המלון נחמד ודי פשוט יחסית למלונות הקדומים ששהינו, אך החוף שלו לדעתי הוא היפה שבאי. האווירה במלון מאוד רגועה ונחמד לשהות בו ולטעון מצברים לקראת החזרה.

Eating

Thong Nai Pan Noi
Lona Lounge – למי שמאס באוכל תאילנדי זה המקום. מסעדת שף צרפתי.
That's Amor Pizzeria – מסעדה איטלקית עם מנות טריות וטעימות.
Samui
Tree Tops Sky Dining & Bar – מסעדת פיוז׳ן תיאלנדית מעולה. ממוקמת גבוה בין ענפי עצים המשקיפה על החוף מלמעלה. כל שולחן נמצא על מעין רפסודה תלויה באוויר. מסעדה רומנטית ושונה, המנות מאוד טעימות ואקזוטיות- בהחלט שווה ביקור אם אתם באזור.