רומא היא בהחלט אחת הערים האהובות עלי. הארכיטקטורה האין סופית עם שכבות על גבי שכבות של היסטוריה מפוארת ומרשימה היא זו המהווה עבורי את האטרקציה המרכזית של העיר.
רומא היא מוזיאון פתוח לארכיטקטורה, עיצוב והיסטוריה. חגיגה אמיתית לכל חובבי האדריכלות שבנינו.
למי שמבקר ברומא בפעם הראשונה אני מאוד ממליצה להגיע לחמישה ימים ומעלה בכדי להספיק, לראות ולחוות כמה שיותר. מי שכבר ביקר בעבר תמיד נחמד לחזור שוב ולהעמיק בפרטים שפספסנו בפעם הקודמת, לראות דברים חדשים (שכן העיר מפתיעה ויש בה כל כך הרבה להציע), ובכלל לנקות את הראש, לשתות אספרסו טוב, להתרשם מהסטייל והסגנון של האיטלקים ולטעון באנרגיה חדשה.

Girls just wanna have fun
הפעם הגעתי לרומא עם חברה שזו הפעם הראשונה שלה בעיר המטורפת הזו , איזה כיף לי!! אני ומיכל (חברות עוד מימי לימודי התואר כך שאין ספק שמצאתי את הפרטנרית המושלמת לטיול הזה) צמד חמד שצמאות לארכיטקטורה, עיצוב, אוכל וכמובן איך לא Shopping.
את הטיול תכננתי מראש בקפידה אך עם זאת הקפדתי שלא להפוך אותו לטיול אינטנסיבי ומעייף הרי באנו גם לנוח…

Direction

הגעה לרומא בטיסה ישירה ומשם ההגעה למלון אפשרית ברכבת / אוטובוס  או מונית. מכיוון שהגענו לזמן קצר הזמנו מראש נהג דרך המלון בעלות של 50 אירו. הנהג חיכה לנו בפתח היציאה של שדה התעופה, זה היה נוח מאוד וקיצר לנו מאוד את זמני ההגעה.

Staying

Rome Times Hotel – מלון מקסים במבנה שעבר שיפוץ מסיבי בסגנון מודרני ואלגנטי. במלון קומת גג אשר צופה על כל העיר. החדרים יחסית גדולים ומרווחים. במלון מוגשת ארוחת בוקר מעולה כך שהיה מאוד כיף ונוח להתחיל את היום שלנו. מיקום המלון ברחוב Via Nazionale בין הרחובות Termini לתחנת Quirinale. בגדול למי שפחות מתמצא ברחבי העיר המיקום הוא מרכזי מאוד, 5 דק הליכה למדרגות הספרדיות / מזרקת טרווי הפנתאון וכו..

Day 1

נחיתה קלה בשעה 9:00 בבוקר בשדה התעופה פיומיצ'ינו (Fiumicino) ומשם הגעה למלון , לצערנו החדר שלנו טרם היה מוכן אך אל דאגה, השארנו את חפצנו במלון ומיד יצאנו לשוטט לנו ברחבי העיר. הליכה רגלית לאזור מונטי (Monti) – שכונה זולא נחשבת למוקד תיירות מפורסם ברומא. יחד עם זאת מכיוון שהשכונה נמצאת בין הקולוסאום לבין מזרקת טרווי (Trevi) חשבתי שיהיה נחמד לשוטט בין הסמטאות ולשתות את הקפה שלנו ברוגע לפני שאנו צוללות למוקדי התיירות. שם עצרנו לקפה ב La Casetta a Monti, קפה משובך בצירוף פאי לימון מושלם שהפך את הנחיתה למתוקה ונעימה. לאחר מכן המשכנו רגלית לעבר מוקדי התיירות המוכרים- חלפנו דרך כיכר ונציה (Piazza Venezia), הפנתאון (Pentheon) ופיאצה נבונה (Piazza Navona).

את ארוחת הצהרים אכלנו באזור קמפו דה פיורי (Campo De Fiori) במסעדה שנקראת Roscioli. מקום במסעדה הזמנתי מראש. אם אתם רוצים להגיע בשעות העומס ממליצה לכם להזמין מראש דרך האתר שלהם.
לאחר ארוחת הצהריים המשכנו לשוטט ברגל בסמטאות בסמוך למסעדה לכיוון שוק קמפו דה פיורי. בשוק גילנו המון חנויות וינטג׳ מקסימות שאני חושבת שלא פסחנו על אף אחת מהן.. ומשם חזרה לאזור המלון דרך מזרקת טרווי (Fontana di Trevi) שכמובן שווה ביקור, איך לא..
את ארוחת הערב אכלנו בבר יין Aitrescalini Bottiglieria שנמצא במרחק הליכה מהמלון שלנו והיה פשוט מעולה. מלבד היינות המעולים המקום מציע מנות טאפסים כל כך טעימים שאין לתאר במילים, גם אם המקום מלא. תשימו לב שיש תור בכניסה אבל שווה להמתין או להגיע קצת מוקדם. המקום עם אווירה צעירה וכיפית מאוד.

Day 2

את הבוקר השני שלנו התחלנו בוותיקן. מכיוון ששתינו מגיעות מתחום העיצוב והאדריכלות לא יכולתי לתת למיכל לפספס ביקור במקום בעל ערך תרבותי והיסטורי שאין כמותו בעולם. כרטיסים הזמנו כמובן מראש באתר (חובה אחרת תעמדו שעות על גבי שעות בתור בכניסה). את הסיור בוותיקן עשינו בעצמנו באיזי ובקצב שלנו.

לאחר הותיקן נסענו למדרגות הספרדיות ובסמוך עצרנו לקוקטיל וקינוחים בקפה Antico caffe greco מקום מאוד מאוד ותיק עם קינוחים מסורתיים מושלמים.
בסמוך למדרגות הספרדיות התחלנו במסע ה – shopping הרחובות ויה קונדוטי (Via dei Condotti) ו- ויה דל קורסו (Via del Corso) בהם אפשר להגיד שהעברנו את המשך היום עד לארוחת הערב.
לאחר מנוחה קלה במלון, יצאנו לארוחת ערב במסעדת Osteria Barberini שהיתה מעולה (קראו עליה בהרחבה בהמשך).

Day 3

את היום השלישי ובעצם האחרון שלנו, התחלנו בקולסיאום. החלטנו שלא להכנס ולהתרשם ממנו מבחוץ. ולמשך זמן רב עמדנו מול המבנה הכל כך עוצמתי הזה נפעמות מהבניה העתיקה ונרגשות..

את המשך היום החלטנו לעשות בשכונת טרסטוורה (Trastevere). שכונה צעירה והיפסטרית המלאה בסמטאות צרות, חנויות בוטיק, ברים סודיים ומסעדות קטנות וטעימות. בימי ראשון קיים שוק יד 2 ממש שווה לכל חובבי הוינטג׳.
אכלנו צהריים במסעדת Da Vittorio a Trastevere באחת הסמטאות בשכונה. הגענו אליה ממש במקרה וזו הייתה מסעדה פשוט מעולה וטעימה.

באחת הסמטאות עצרנו לקנות גבינות ונקניקים במעדניה מעולה שנקראת Antica Caciara. מה שמעולה ולא פחות חשוב זה שהם אורזים את הכל בשקיות וואקום השומרות על טריות וקור ובנינו גם מונעות מהריח הלא נעים להתפשט במטוס :)…

לאחר מנוחה קלה במלון, המפנק שלנו לקראת הערב האחרון שלנו, מה שעזר לנו מאוד לגייס כוחות לערב.
Osteria Dellecoppelle  – חובה חובה חובה! מסעדה מעולה עם הריזוטו כמהין הכי טעים שטעמתי בחיי. המסעדה מאוד מאוד עמוסה וזאת מכייון שבתוך המסעדה בשעה 22:00 בלילה נפתחת דלת ״נסתרת״ המובילה לתוך בר מגניב. מחוץ למסעדה עומדים עשרות אנשים הנהנים מהמוזיקה ומכוס היין שלהם. אפשר להגיד שיותר מזה לא יכולנו לבקש, אווירה מושלמת לסיכום הטיול.

Eating

La Casetta a Monti– בית קפה מאוד חמוד בשכונת מונטי. מה שמיוחד במקום הוא הקיר הירוק שגדל על החזית. מקום טעים ונחמד מאוד לשבת בוא לנשנוש או לצהריים.
Roscioli – מסעדה מומלצת מאוד באזור קמפו דה פיורי. מתאימה לצהריים או ערב. יש צורך להזמין מקום מראש אם מגיעים בשעות העומס. מנות טעימות וטריות מאוד.
Aitrescalini Bottiglieria – בר יין המגיש מנות איטלקיות פשוט מושלמות. מתאים ארוחת ערב קלילה יחד עם כוס יין = ערב מושלם מה צריך יותר מזה…:)
Antico caffe greco – בית קפה באזור המדרגות הספרדיות מאוד מאוד וותיק. במקום פטיסרי ומסעדה. ניתן למצוא במקום אוכל איטלקי מקומי טעים. לצד כל קוקטייל שמזמינים מוגש מגש של גבינות ונשנושים טעימים. הקנולי שלהם היה אחד הטעמים שיצא לי לטעום.
Osteria Barberini – מסעדה שלדעתי חובה ברומא. המסעדה מתהדרת במנות הדגל שלה- ריזוטו כמהין שחור וכמהין לבן. אין מילים …
Osteria Dellecoppelle – מסעדה מעולה כאשר מהשעה 22:00 נפתח בר היפסטרי מגניב שהכניסה אליו היא מתוך המסעדה. מומלץ מאוד.